Soal jawab apakah itu SPSHOPS???

Ok let’s sharing2x…x rugi anda baca hingga noktah akhir…adakah sudah yakin selepas ini..tepuk dada tanya kemahuan anda & bertanggugjawablah utk dptkan income yg bagaimana anda target!!!

1. Adakah perniagaan ini merupakan syarikat MLM, Direct Selling, Skim Pelaburan atau Skim-skim dalam internet?
Bukan. Perniagaan ini adalah perniagaan jualan secara online yang berkonsep Beli, Jimat & Dapat DUIT berkonsepkan Affiliate Marketing. Bukan pelaburan yang menjanjikan pendapatan tetap. Kami menawarkan satu program affiliate secara online. Program ini memberi peluang pendapatan yang lumayan, kepada mereka yang berminat mempromosikan laman web http://www.spshops.com. Jumlah pendapatan adalah bergantung kepada usaha dan strategi masing-masing.

2. Mengapakah http://www.spshops.com membuat sistem online affiliate?

Sistem online (Affiliate Marketing) adalah trend masa kini dan akan datang. Kaedah penjualan secara berkongsi keuntungan adalah kaedah yang amat praktikal di zaman sekarang. Ianya secara tidak langsung kita sama-sama dapat berkongsi mata pencarian untuk menampung keperluan harian kita.

Jualan secara online juga memberikan khidmat informasi ke seluruh negara dengan Mudah dan Cepat. Anda tidak perlu bersusah payah ke kedai untuk membeli. Ini akan MENJIMATkan kos minyak, parking, tol, masa dan lain-lain. Produk yang ditempah akan sampai terus ke alamat anda.Jika anda membuat carian di Yahoo, jawapan kepada carian ‘Affiliate Program’ ada sekitar 429,000,000.

3. Sekiranya saya berminat hendak menyertai konsep pemasaran affiliate ini, apakah yang perlu saya lakukan?

Anda hanya perlu lakukan enam perkara iaitu :
a. Daftar secara Percuma dan anda mendapat URL sendiri ( Anda akan di gelar Basic member )
b. Membeli belah di http://www.spshops.com
c. Kumpulkan RP (Redeem Point) bila anda buat belian.
d. Promosi URL anda supaya mendapat tajaan yang ramai
e. Terima RP (Redeem Point ) apabila tajaan anda membuat pembelian dan Upgrade ke Ahli Gold.
f. Tebus RP anda di Redemption Store.( Barangan seperti TV, Laptop, H/P, Gajet, Kereta dan pelbagai lagi,,)

4. Bagaimana saya hendak mengaktifkan status akaun atau iklan SP Ads saya?

Lakukan pembayaran dan SMS kepada Ejen Syarikat:

<Username >< Kod Produk> <Amaun (RM)><Bank> <Tarikh> <Masa> Hantar ke: 013.640 6625

Cth:USERNAME PAKEJ RM160 MAYBANK 20/04/2014 11.45am

Untuk Pengaktifan akaun segera tanpa “delay” sehingga lebih 24 jam, sila bank in ke akaun berikut:

AKAUN MAYBANK NO: 5625 2605 2774

 

Selepas bank in/transfer sila SMS/WHATSAPP USER NAME, JUMLAH, TARIKH DAN MASA bayaran ke 013.640 6625 atau pm attachment ke fb admin Arisahakusai Husain.

5. Berapa lama laman web saya akan diaktifkan selepas bayaran dibuat?

Selepas kami menerima laporan pembayaran dari anda, kami akan aktifkan laman web anda tempoh waktu 24 jam.

6. Bila saya akan menerima produk yang ditempah?

Produk anda akan kami hantar menggunakan perkhidmatan pos. Pastikan alamat dan no telefon anda betul dan lengkap. Beri masa 7 hari bekerja untuk produk sampai kepada anda. Bagi produk digital perngiklanan SPAds, anda akan mendapatnya dalam tempoh 24 sebaik ianya diaktifkan.

7. Bagaimana saya memperolehi produk yang dibeli?

Produk akan diposkan ke alamat yang anda isikan di ruangan profile. Beri masa 7 hari bekerja untuk produk sampai kepada anda. Anda boleh memeriksa status pesanan anda dengan menggunakan tracking kod yang kami beri di http://www.poslaju.com.my atau hubungi 1-300-300-300.

8. Bagaimana saya hendak mengeluarkan wang dari eWallet ke akaun bank saya?

Pertama sekali, anda perlu mempunyai mana-mana akaun bank utama di Malaysia, seperti Maybank, CIMB dan sebagainya. Untuk membuat pengeluaran, baki e-Wallet anda mestilah mencapai RM100.00 atau lebih. Anda hendaklah mengisi semua maklumat pada borang withdraw dan submit. Semua permintaan pengeluaran wang dari e-wallet ke akaun bank akan diproses secepat mungkin untuk memasuk ke dalam akaun bank anda. Berikan masa tambahan 5 hari untuk GIRO Transfer. Caj pengeluaran sebanyak RM10.00 akan dikenakan bagi kos-kos perkhidmatan.

9. Bolehkah saya mengaktifkan akaun SP Ads kawan lain?Boleh, asalkan baki R-wallet anda mencukupi.

10. Boleh tak saya membuka lebih dari 1 akaun?

Tidak Boleh. Satu orang satu username.

 

11. Adakah syarikat anda memberi jaminan bahawa saya akan mendapat pendapatan tersebut seperti yang dinyatakan?

Tidak. Ini bergantung kepada usaha anda mempromosikan laman web ini kepada seberapa ramai kenalan anda atau sesiapa saja. Ini bukan skim cepat kaya, masuk duduk diam dapat duit banyak setiap bulan, keuntungan yang datang dari deposit orang baru untuk membayar keuntungan kepada orang lama.

12. Saya tiada Internet di rumah. Bagaimana saya hendak berjaya dengan program ini?

Anda boleh lakukan secara offline ataupun manual, iaitu secara menyebarkan risalah ataupun flyers. Selain itu, anda juga boleh menggunakan kaedah pos untuk menyebarkan maklumat URL laman web anda kepada umum. Internet ini hanyalah salah satu daripada medium hebahan, selain daripada akhbar, flyers dan iklan poster. Sila hubungi syarikat atau penaja jika anda perlukan bantuan untuk membuat promosi.

13. Bagaimana untuk mendapatkan jumlah pendaftaran yang banyak? 

Mudah sahaja. Iklankan URL link anda ke serata tempat, dengan pelbagai kaedah. Sebagai contoh, pernah tak anda mendapat flyers kecil di masjid, ataupun, email yang mengajak anda menyertai sesuatu? Itu merupakan salah satu contoh yang boleh anda lakukan. Ini kerana, daripada kajian yang kami jalankan, daripada 100 email yang dihantar, sekurang-kurangnya 10 orang akan menyertai program ini, iaitu, 10% penyertaan daripada 100%. Jadi, hantarkan kepada 1000 email, dan 100 penyertaan mungkin milik anda! Selain itu, anda juga boleh menggunakan iklan di akhbar. Sila hubungi Admin jika anda perlukan bantuan untuk membuat promosi. 

14. Bagaimana sekiranya saya ingin berjumpa SECARA TERUS untuk urusan pembelian? 

Bisnes kami adalah satu perniagaan melalui Manual dan Internet, maka apa jua pertanyaan atau kemusykilan anda boleh berjumpa atau hubungi dengan pihak syarikat atau hubungi 0146779856 Insya Allah kami akan menjawab secepat mungkin. 

15. Pakej iklan mana paling baik untuk saya beli?Terpulang kepada keperluan anda. Jika anda mempunyai banyak produk atau servis untuk diiklankan, sebaiknya beli pakej RM160 dimana anda boleh iklankan 9 produk bergambar didalam SPShops Ads. Kelebihan beli pakej RM160 ini ialah anda akan mendapat perkongsian untung lebih tinggi berbanding pakej lain.

16. Bagaimana cara untuk memasukkan iklan saya serta gambar produk ke SPShops?

Panduan ada di

SINI

17. Saya sudah buat bayaran iklan SP Ads dan iklan saya telah aktif. Tapi status saya dibahagian Profile masih Customer (berwarna merah). Apakah akaun saya masih belum aktif?.Untuk lihat samada akaun iklan SP Ads anda sudah aktif atau belum, klik button SP Ads dalam backoffice, pilih SPADS Tree (ada 3 SPADS RM10, RM50 dan RM100). SPADS yang aktif akan berwarna hijau berstatus SUCCESS.

Semua pembeli iklan SP Ads adalah berstatus Customer/Pelanggan termasuk anda. Perkongsian Untung yang syarikat bayar kepada semua pelanggan SP Ads adalah dari keuntungan sumber iklan SP Ads ini. Bila anda menyertai sebagai Reseller/Merchant, barulah status anda bertukar menjadi Reseller, Bagaimana pun permohonan untuk menjadi Reseller serta Perkongsian Untung sebagai Reseller akan dilancar tidak lama lagi dimana satu Pelan Perkongsian untung lebih menarik akan ditawarkan. Untuk pengetahuana anda sebanyak 6 sumber pendapatan keseluruhannya bakal disediakan oleh SPShops. Apa yang anda lihat dan sedang berjalan sekarang adalah satu daripadanya. Itu pun telah ramai yang menjana 4 dan 5 angka sebulan. Ini bermakna lebih banyak keuntungan yang anda serta mereka yang sertai SPShops boleh dapat di masa depan bila keseluruhan program yang ada telah dilancarkan.

18. Apa maksud PassUp? Saya tak faham?

PassUp berlaku bila penaja gagal UpGrade akaun lebih awal dari downline atau ahli ahli di bawah. PassUp juga berlaku bila penaja atau upline lupa keperluan maintenance akaun masing masing.

Cohtoh1 : A menaja B, C dan D. Tapi A cuma mendaftar Free sedangkan B, C dan D walau pun mereka daftar kemudian tetapi UpGrade lebih awal. Kedudukan B, C dan D akan naik ke atas dalam geneology tree dan A akan berada di bawah sebagai downline. Posisi dalam matrix berdasarkan FIFO, siapa bayar dulu dia akan berada di atas.

Contoh 2: A join Pakej Iklan SP Ads RM10. Kemudian A menaja B dan diikuti dengan C yang membeli pakej iklan RM60 dan RM160 masing masing. Dalam situasi ini kedudukan A dalam Matrix RM10 adalah di atas B dan diikuti dengan C. Maka A boleh mendapat bonus Matrix RM10 dari B dan C. Tetapi dalam Matrix RM50, posisi A adalah di bawah B dan C kerana A tidak membeli pakej Iklan RM50. Manakala posisi A dalam Matrix RM100 juga di bawah B dan C kerana masalah yang sama iaitu A tidak membeli atau UpGrade pakej iklan RM100. Dalam matrix RM100 walau pun C adalah orang yang terakhir join tetapi disebabkan C UpGrade lebih awal, beliau berada diposisi paling atas dan mendapat bonus matrix RM100 jika B dan C membeli pakej iklan lengkap RM160.

19. Boleh kah saya menambah pakej iklan saya kerana saya mahu iklankan banyak produk? Perlukah saya mendaftar akaun baru lagi?

Anda boleh menambah pakej iklan SP Ads anda tanpa perlu mendaftar akaun baru. Anda boleh tambah samada iklan RM10, RM50 atau RM100. Anda boleh iklan semau anda. Setiap pengiklan hanya dibenarkan 1 akaun saja. Setiap kali anda membeli atau menambah bilangan iklan SP Ads (dapat dilakukan di button SP Ads – Add SPADs), anda juga sebenarnya menambah kadar perkongsian untung anda dari sumber iklan SPShops ini. Ini kerana setiap tambahan RM10 iaitu satu unit iklan bergambar, anda akan mendapat 1 unit tambahan atas nama anda di dalam matrix. Matrix baru anda ini juga akan menyumbangkan keuntungan kepada anda sebagaimana unit unit terawal. Susunan unit unit tambahan atau reentries ini dibuat secara auto oleh software. Dengan kata lain, lagi banyak anda membeli unit iklan, lagi besar kadar keuntungan dan komisyen anda di masa depan.

20. Di manakah saya boleh dapatkan jadual Program / Taklimat / Roadshow SpShops dari masa ke semasa?

Jadual taklimat dan roadshow akan di kemaskini dalam ruangan berita SpShops di dalam backoffice. Selain itu anda juga boleh lihat berita Roadshow SpShops serta event semasa di

SpShops Facebook Page atau klik SINI !21. Apa kah kelebihan beriklan di SPShops berbanding di Mudah.My ?

Masing masing ada kelebihannya. Dari segi iklan “friendly search engine” atau iklan mesra enjin carian, Mudah mungkin mengatasi SpShops kerana Mudah sudah lama bertapak. Namun walau pun spshops baru di pasaran, laman ini tetap mesra enjin carian. Melihat kepada rating trafik alexa Spshops 2 bulan sebelumnya berbanding sekarang, SpShops SP Ads tidak mustahil mampu menyaingi Mudah.My hanya dalam tempoh 1 tahun saja. Kelebihan lain memihak kepada SpShops kerana setiap RM10 kos iklan yang dibayar, RM9.50 syarikat kembalikan kepada pengiklan berbanding Mudah.My yang 100% duit bayaran iklan masuk kekantung pemiliknya. Selain itu iklan di Mudah.My tidak boleh diedit selepas anda memasang iklan. Di SP Ads Spshops, edit boleh dilakukan bila bila saja anda perlu dan setiap kali edit dibuat, iklan anda akan berada di kedudukan atas. 

22. Ada kah SP Ads SPShops ini sama dengan program ala klik klik iklan dapat duit ?Ianya sama sekali tidak sama. Berbeza bagai langit dan bumi. Kebanyakan program klik iklan dapat duit adalah program murahan yang membayar mahal untuk setiap klik bagi memerangkap orang ramai. Bagaimana mungkin satu program syarikat kecil bermodal kurang sejuta RM boleh membayar tinggi bagi setiap klik mengatasi bayaran yang dibuat oleh google ( sebuah multi billion company ). Spshops adalah bisnes real dan membayar komisyen Perkongsian Untung SP Ads sehingga 95%, satu kadar yang cukup tinggi berbanding mana2 program lain malah bonus boleh dicairkan ” on the spot” dan “real time”. Syarikat tidak memegang duit orang ramai kerana dari RM10 harga iklan, cuma RM0.50 syarikat ambil. Selebihnya 95% keuntungan tersebut diagihkan dikalangan pengiklan pengiklan SpShops.

23. Bilakah Program Reseller dan permohonan Merchant akan dibuka ?

Berdasarkan keterangan CEO, Program Reseller akan dilancar beberapa bulan dari sekarang, kemnungkinan selepas Idul Fitri bergantung kepada kesediaan sistem syarikat.

~ by sirasain on June 23, 2014.

Leave a comment