101

Hari ini kiranya 101 hari selepas bersalin…maknanya cukup kalau nak pantang 100 hari. Untuk permulaan boleh membanyakkan dan lebihkan makan sayur dan buah…tapi yg betul2 boleh buat sakit urat…tak boleh lagi especially labu(huhuhu..tokleh rasa la labu yg dipetik belakang rumah you…main campak2 pun hidup subur),cendawan..apa lagi erk…buah pula seperti dokong…namun gitu sebab terliur sgt …jiran seberang jalan kasi  2 minggu lepas ngna rambutan…arigatou ne..buah lak dari kampung…bantai gak 3,4 biji utk nak hilangkan rasa teringin…sib baik tak sakit urat.

Bak kata Kak Ngah…”hari ini ibu boleh memandu laaaaa….”..tak sabar dia nak jalan2 ngan ibu…sbb dah boringgggg sangat la tu. Tak sabar nak kembali kepada rutin biasa…takdelah terperuk dalam rumah. Buat kerja luar sikit sambil hirup udara segar…..ok la tu!!!

Petang sikit nak bawak Naurah ambik vaksin untuk 3 bulan…tapi abah berbesar hati pulang kejap..nak bawa kami. Dah 3 bulan lebih anak ibu…semalam pandai pusing kepala bila dipanggil nama…cam tau nama dia..hehe..pegang barang pun dah boleh dah. Rasa macam sumer cepat perkembangannya.

~ by sirasain on November 7, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: