“Si Dia” yang ditempah…

Alhamdulillah “si dia” berwarna hitam sampai juga tenghahari kelmarin…abah membawa pulang dari Subang Jaya. Walau melewati janji bulan 5 baru2 ni…sebulan lebih baru penantian berakhir kini.

Bukan apa..di zaman kini..bila nak bergerak…agak susah bila tidak berkenderaan sendiri jika hendak ke mana2. Semata2 mengharapkan suami mencari lauk keperluan dengan sang motor…kesian juga dah penat2 balik kerja..malam2 kena cari stok bekalan utk kami pulak.Semalam abah bawa kami rasa naik kete baru…makan2 kat Bukit Dukung(rumah sewa lama kami) sbb ibu teringin sangat makan Tauhu Bakar Special….tapi rasanya dah tak macam 4 tahun dulu2..sebelum kami berlepas ke Jepun…dah kurang sedapppp!

Lega sangat2..lebih2 lagi diakhir kehamilan ni..takut2 terbersalin awal..lagi haru kalau takde kereta milik sendiri. Bolehlah ku memandu semula walau rasa macam mula kurang confident sikit…bila lama tak pegang stereng…lama sudah tak bertugas pagi2 menghantar anak ke sekolah. Bolehlah kot utk dirve dekat2…dengan perut yg makin membesar ni…tak berani nak ke-sana ke-mari rancak2..kena pelankan misi.

Hari ni juga tempahan/order utk bisnes juga udah sampai jauh nun di Indonesia….Alhmdulillah agak cepat urusannya(adik ipar pun yang tolong uruskan sb ada kenalan dari sana)…tapi kena belek2 stok sbb ada fening2 sikit..yang diorder numbering dah cam lari dari yang sepatutnya!Haruuuuu…

Kena fikir marketing camne pulak…hohoho…kang tak tidur malam pulak!Moga2 bisnes ni berjalan lancar begitu  juga untuk kehidupan seharian kami.

~ by sirasain on June 5, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: