Special Pineapple Orange Cheese Cake …

Inilah dia kek surpised yang ibu wat Jumaat lepas sempena tanjyobi ke-39 abah….agak mahal juga kosnya(tu pun utk deko kiranya intai2 stok yg ada di rumah dan dalam peti)….selamat juga dibuat dengan mood yang tahap merundum kat dapur ni….takleh lama2 mengikut rentak hati…terpaksa cari2..gali2 semangat yg dah hilang….kan seronok bila mendapat pujian2 dari sang suami walau masih ada yang perlu diperbaiki…tambah2 lagi bila tgk dia makan bertambah2.

Sambil tunggu abah pulang dari kerja..sambil siapkan dinner…burger,coleslow n kentang goreng..yang penting roti homemade n donut….ni pun lama tak terbuat….kureng rajin daaaa….hilang ler skil masa di jepun dulu2 yg agak rancak membuat roti.Burger…Ramlee punya burger..kalau dapat wat sendiri isi burger lagi kaw2..tapi dah tak daya dah!

Kami seakan menarik nafas lega bila Mei telah berlalu…Insya-Allah akan kujadikan iktibar akan peristiwa@tragedi Mei..ujian atau dugaan pasti ada hikmah di sebaliknya…..perlu tabahkan hati & berani hadapi ketakutan atau cabaran…moga2 hari mendatang menjanjikan kesejahteraan buat kami sekeluarga.

Bulan June dah datang kini…tengah2 kumpulkan semangat balik…mencari keyakinan diri yg agak rapuh lately ni…merawat hati yg terasa keliru dan celaru…utk bangun berjuang…mungkin untuk meningkatkan ekonomi keluarga..Insya-Allah kalau ada rezeki yg tertulis…walau tengah2 sarat cenggini…rasanya takmau membuang masa…asyik berfikiran negatif!

Mudah2an ada jalan yang terang……mulakan bisnes kecil2an dulu…dah adik ipar  tolong buka ruang …study sikit2..intai mana yang patut! Tapi bukan bisnes homemade kek…yg ni kena simpan dulu(tunggulah suatu hari nanti bila betul2 bersedia)..utk makan sendiri dulu boleh lah….kena make improvement lagi…uji dan menguji…sementara tu…tgh bincang2 bisnes kalau jadi!

~ by sirasain on June 2, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: