Bila mood merundum…

Entah kenapa dalam bulan Mei ni mood seakan tak menentu…byk hal yang tak elok terjadi…maka diri menjadi..tak menentu perasaan…lebih ketara sejak kejadian abah berempat accident hari tu…semangat bagai direntap pergi…segalanya berturut2 benda yang kurang baik terjadi….dah byk fikir yg benda2 negatif pula jadinya!

Tak nak kalau boleh berfikiran negatif…tapi hati seakan jadi takut dengan perkara yang bakal dihadapi akan datang…mood menulis hilang, mood nak bercakap, mood utk makan pun byk yg kurang…makan bila terasa betul2 lapar…teruk betul kan..apa lagi nak masak2. Apa boleh buat….mungkin ada hari kurang berseri…tapi pandai2lah nak kemudi perasaan..kalau lama2 hilang semangat..susahkan diri dan keluarga nantinya.

Apapun kena cari semangat yg hilang tu…moga hidup akan lebih ceria bersama keluarga…mungkin kena banyakkan muhasabah diri..istighfar..tgk apa yg tak kena dalam diri…dalam hati….ketakutan yg bersarang perlu dibuang jauh2 agaknya!!!

~ by sirasain on May 28, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: