Antara Vanilla dan Yummie…

Ahad lepas sempat menjenguk sekejap dgn cik abang sayang ke kedai kek kat Seksyen 9….dari dulu nak singgah tak tersinggah pun. Dari tak tahu nak wat apa bqaik ambik kesempatan nih…anak2 pun dah ikut Pak Teh jalan2. So ibu ajak abah…together2..cam baru kawin lak..hehehe… menjenguk di sana….dah kuar pun lewat jam 6:15 petang.

Mula2 tersinggah kat kedai barangan baby dulu..sebab ternampak cam ada offer@sale….tapi rega bukan main barangan bayi sekarang terutama yg agak branded ler!So tengok2 sajalah dulu..senarai pun belum wat lagik.

Pastu baru masuk Yummie bakery(tokei Cina)….rambang mata nak cekup yg mana….rega pun boleh tahan…bermcam2 jenis…tengok2…banding2 rega dululah sambil tanya pasal kelas kat situ..minta 1 copy utk jadual April! Insya-Allah ada rezeki nak juga menuntut ilmu yg takde di dada…tambah sikit sebanyak.Cari2 juga acuan utk bakar muffin..cam terlebih besar saiz dan ada juga yg terlalu kecil…tak jadi beli.Pengunjung pun boleh tahan ramainya..datang bersilih ganti.

Lepas tu baru ke Vanilla Pastry(tokei Melayu)….Ya-Allah..suramnya…dgn sorang pekerja sedang menyusun barang2.Jualan yang diperagakan pun tak sebanyak kedai Yummie tadi….sepatah ditanya kat pekerja..sepatah la yg dijawab…ada buat kelas ke…ada..tapi bulan ni tak jadi…huhuhuhu..haru..tak semangat ja dok dalam kedai tu..tengok pula pekerja yg tak semangat sama.Kita pulak terlebih mensyorkan..buatlah promosi kat laman web ke…ari tu ter”search”…jumpa laman fotopages satu entry ja pasla kedai ni….pastu tak tambah2 ..camana…kita ckp pun kat pekerja..kalau dpt ckp ngan bosnya baru ok kot???

Rasa nak cepat2 keluar…..walau hati teringin menyumbang sesuatu untuk bangsa sendiri…sekurang2nya dapat masuk kelas anjuran mereka ka..melariskan jualan produk mereka!Tapi apakan daya….cara memikat pelanggan ,semangat juang,kegigihan yg masih ketinggalan jauh untuk bersaing dalam dunia bisnes especiallly dgn bangsa lain…agaknya abah kata…janji ada kedai..orang masuk ke tidak..terpulang.

Maaf ler….mengkritik pulak jadinya lepas masuk kedua2 kedai kek tadi tut.tut….

Walalhua’lam….

~ by sirasain on April 9, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: