Tunaikan Kewajipan Jika Boleh

Hadith : Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud: “Akan lahir selepas aku beberapa pemimpin yang mementingkan diri sendiri dan yang melakukan perkara-perkara yang tidak disukai oleh kamu. Para Sahabat bertanya, “Wahai Rasulullah apakah yang engkau hendak perintah dikalangan kami ini sekiranya terdapat perkara seperti itu? “Baginda s.a.w. menjawab, ” hendaklah kamu menunaikan tanggungjawab kamu dan memohon kepada Allah segala hak-hak yang kamu perlukan.” Riwayat Al-Bukhari dan Muslim

Hari ini hari mengundi namun aku tidak ada rezeki untuk kali ini..ralat tu sbb 1 undi pun penting juga tapi nak buat macamana sebab nama tertera nun jauh di Kelantan sana..kalau boleh tukar…memang nak tukar ..jadi hari ini sekadar menemankan suami yg mengundi di Sek.Keb.Seri Serdang…apapun biarlah kita bijak memilih pemimpin untuk masa depan…untuk generasi anak2 kita akan datang bukan kerana nak mengisi tembolok untuk sehari dua….mungkin seminggu atua sebulan.

Banyak cerita pasal PRU di papar di kaca tv…lagu2 yg jadi ikutan anak2,banyak sudah blog dibaca,emel yg dikirim oleh rakan2,video pendek penambah cerita…cukup membuka mata buat untuk kita bijak menilai dari segala segi. Penting sekali tunaikan kewajipan jika berkemampuan untuk pergi hari ini…pastinya undi kita amat berharga sebagai penentu generasi yg bakal mempimpin ke arah keamanan,kemakmuran dan kesejahteraan tapi jangan dilupa jadikan Islam sebagai panduan.

P/s:yang pasti ralat hari ini kerana tidak menjadi pengundi yang bijak(ada sorang makcik berlambang Dacing didepan posnya tadi bertanya..”dah tau nak pilih sapa…oooo..saya kat Kelate..ni temankan suami ja…kenapa tak balik..”lupa nak jawab sbb tak sempat pergi jumpa PM kat Bukit Kiara last week(1 Mac 2008)…kalau tak mesti dpt tiket free kat dunia pergi dan balik utk anak2 kelate…huhuhuhu…jgn marah!!!).Jgn2 namaku dah jadi pengundi hantu di Parlimen Ketereh sudah ler..so hari ni sekadar menjadi pemerhati dan jurugambar tak bertauliah.Nanti2lah tempek foto kenangan untuk pilihanraya di Malaysia kali ini…..dah habis pun waktu mengundi…jeng3x…nak tgk result pulak!

Udated:Keputusan PRU ke-12 telah pun diketahui ,nak wat kenang2an gitu walau tak turun padang kali ni utk memangkah…Alhamdulilah Tok Guru masih memimpin di negeriku tercinta…moga Islam terus subur di hari rakyat Kelate!

C Number 741119035074
Name HASIRA BINTI HUSAIN
Birth Date  
Gender P
Locality 026 / 23 / 03 / 003 – KAMPONG PADANG
Polling District 026 / 23 / 03 – KAMPUNG PADANG
State Assemblies 026 / 23 – MELOR
Parliamentary 026 – KETEREH
State KELANTAN
Polling Centre SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN PUTERI SAADONG
Polling Stream 4
Voting Time 08.00 PAGI – 05.00 PETANG
Serial No 1377

Sumber dari email:

Sembahyang hajat beramai2 di malam pilihanraya di Stadium KB!

~ by sirasain on March 8, 2008.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: