Periksa?

Aduhai lama tak mencoret sbb laptop dibawa pergi bersama tuannya ke Kuantan dari 12-15 disember lalu…mati akal juga bila tak dpt jgk internet tapi nak wat camno…abah lebih memerlukan.

Hari ni baru berkesempatan nak coret sesuatu.Byk juga terjadi masa abah takdak…sakit pening..kena kuatkan semangat ..tabahkan hati demi anak2 ibu yg depan mata dan yg bakal lahir nanti..sbb tanda alahan makin menjadi2.Bau2an paling tak tahan…kat dapur ke..bau peti sejuk ke…bau sabun ke…rasa semacammmmm!

Semalam pergi periksa..bukan periksa aper…dek dah tak tahan(kena dgr ckp suamiku..baik chek awal)…bawa ler diri sendiri ke klinik…sbb perut sakit bagaikan gastrik sejak semalam…pening datang bertalu2..takut bahaya mendatang..ingat malas lagi nak buat check-up kat klinik berdekatan..kiranya masih baru lagik.

Alhamdulillah doktor kata takde pape…iskh doktor pulak muda yg amattttt…ingatkan kerani kat situ..kita siap tanya kakak kat situ sbb sebelum ni dah dtg risik2…mmg doktor perempuan.Dok tanya2 dia..doktor pompuan kan bertugas..rupa2nya adik yg dok main komputer kat belakang tu doktorrrrrr.

Dah periksa sumer ok takdak masalah…takut juga..tanda2 awal makin ketara…asyik lapar perutku..selera dah hilang…berat naik skit…tapi doktor ckp..kena makan ler jugak…sbb dah berdua ni bukan sorang…yalah…baik tuan doktor yg muda.

Dapatlah asid folik sebagai bekalan dgn bayaran Rm17.Next month baru dpt kad klinik utk rutin check-up.Seperti yg diagak2 jangkaannya 30 Julai nanti.Moga ibu dapat menjaga amanah ini sebaik mungkin…usia baru menjangkau 7 minggu.

Selepas ni nampaknya tiap2 bulan kena dtg ambik periksa…bukan exam besar tapi pergi periksa badan..hehehe.

p/s:lusa dah nak raya korban..boleh balik ke tidak kami ke Kelate esoknya..ke jadi “mangsa”korban banjir kat sini ja.Tengoklah ada rezeki..dapatlah pulang..semua ini ketentuanNya.

~ by sirasain on December 18, 2007.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: