Secetek ilmu di dada

Hari ini bermain2 lagi dgn D70…walaupun abah belikan dah lebih setahun yg lalu namun masih tidak berilmu dlm bidang ini.Cubaan mengambil foto sepotong puding roti..nak cepat2..perut pun dah lapar.Semalam cuba ambik tanpa tripod..result..mmg mengecewakan.. blur foto ..tak boleh pakai…so hari ni kena rajinkan diri guna tripod,cuba2 tukar +ve dan -ve..utk pencahayaan…mood kena baik daaa..utk proses shooting….utk dptkan foto terbaik..kadang2 kena snap..beratus2 gambar…tu kata org pro…kita yg amatur ni..lagi la kan..kena byk berguru ni!

Belek buku2 fotografi ke…forum dah masuk tapi hampas….ada la 2,3 kali setahun kot jgk…huhuhuuhu..apo nak dikato?Ilmu yg memang tak abis utk dituntut…..kalau mahu perfect la kan!

p/s;1) Nanti boleh tgk result dgn tripod dan tanpanya…..byk beza…kena improve..kena belajar dan belajar!

2) SONY T3 ku berusia 3 tahun(beli masa sampai jepun dolu2) nampaknya dah sampai zaman kehancuran…dah berbelang2 jadiknya..blur semcm..sedihnya..sbb dia byk berjasa kepadaku..beribu2 foto kuabadikan bersamanya melewati 4 musim silih berganti..kerana dia jugalah aku mula mencintai keindahan seni fotografi!Sedihnya rasa hatiiiii……

~ by sirasain on November 28, 2007.

One Response to “Secetek ilmu di dada”

  1. kak ha.. belajar jgn x belajar.. nanti boleh jd pro.. boleh bukak kelas pulak..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: