Panjangkan langkah

Lepas ambik Abg Long dan Kakak kupanjangkan langkah pertamaku…drive ke Pasaraya Bintang…bolehlah sebagai permulaan..lagipun memang nak cari bahan2 utk masak.Insya-Alllah tetamu nak datang…kawan2 yg sama di Beppu yg banyak menolong kami waktu sampai sana….Yam n Kak Fizah…dorang ada PTK 3 kat UNITEN….nak masak mee kari…tuan rumah pun cam mengidam tu..bolehlah kita makan sama2 ptg nanti.

Tepat2 Mahghrib dorang sampai depan rumah…lepas solat ,mkn2,sembang2….ada citer terkini…respek kat sorang adik ni…dia dah pun bertudung labuh….sesuai ngan tingkah lakunya….memang aku respek…dia seorang yg merendah diri,humble…Alhamdulillah..gembira bagi pihaknya…aku….byk yg kena ubah dulu….perlukan perubahan diri dulu…dalam hati mau baik…jgn hati tak bersih…sebab aku byk kali terkena juga ngan org tudung labuh ni…pakaian yg tidak melambangkan peribadi. Kita dipandang mulia kerana peribadi juga dipandang sinis kerana buruknya ia.Jgn ada yg marahhhhh…sbb aku memang terkenaaaa..dan memang tak kena apa yg dia buat!Ahhh tinggalkan cerita luka lama….boleh berdarah kembali!!!

Berbalik kepada cerita ke pasaraya… hari ni kira permulaan nak pergi membeli belah sendiri..yg dekat2 dululah….nak cari barang kan senang kalau ada tetamu nak dtg rumah…kalau semata2 harapkan cik abang…susahkan dia satu..kita nak masak pun buntuuuuuuu!Yakin bolehhhhh….ingatkan Allah dalam setiap perbuatan..Insya-allah hati lebih yakin.

~ by sirasain on November 21, 2007.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: